OVER ONS
New Perspective is geen traditioneel bureau, maar een boutique agency opgericht door filmmakers die willen bijdragen aan een betere wereld. Hoe? Door uitsluitend samen te werken met missiegedreven organisaties: bedrijven, merken en personen die zich inzetten voor een betere wereld.
Wat ons uniek maakt, is dat we een klein kernteam zijn, met de mogelijkheid om op te schalen naar elke gewenste grootte. Kleine shoot? Dan komen we met een minicrew. Groot concept? Dan trommelen we een hele filmcrew op. Door ons brede netwerk van freelance filmmakers kunnen we duurzame keuzes maken in creativiteit, tijd en budget.
En dat stelt ons in staat om te doen waar wij van aangaan: missiegedreven doelen vertalen naar storytelling die écht impact maakt. Voor grote én kleine organisaties, want wij geloven dat elke impact bijdraagt.
ONZE KERNWAARDEN
-
Wij geloven dat eerlijke communicatie met heldere verwachtingen de beste resultaten opleveren.
-
In onze strategieën en concepten vertrekken we van de kernwaarden van jullie organisatie en vertalen we jullie boodschap of missie naar content die trouw is aan de identiteit van jullie merk/organisatie, maar met een unieke inslag.
-
Duurzaamheid is een begrip dat bij ons op meerdere lagen van belang is: niet alleen in onze opdrachtgevers, maar ook in onze werkwijze. We zoeken in verhalen, maar ook in materialen, crew en meetings naar de essentie, zodat we duurzame keuzes kunnen maken.
Daarnaast is duurzaamheid in de samenwerking van ons van belang: wanneer mogelijk mikken we op langere samenwerkingen die voor beide partijen prettig verloopt
-
Alle mensen met wie wij werken, zijn afgestudeerde filmmakers of filmwetenschappers. Zo garanderen we altijd de hoogste kwaliteit en professionaliteit. Met dit getalenteerde team kunnen we jullie missie vertalen naar content die daadwerkelijk impact maakt.
ONS TEAM
-
Jim Suter is een Nederlandse filmmaker en creative director, bekend om zijn visuele storytelling en impactvolle films. Na zijn studie aan de Amsterdamse Filmacademie richtte hij in 2024 New Perspective Agency op, met de missie om betekenisvolle content voor missiegedreven organisaties te maken.
FREELANCE CREATIVES
-
Jeroen Kiers is een internationaal bekroonde cinematograaf uit Amsterdam, gespecialiseerd in zowel fictie als documentaire. Na zijn opleiding aan de Nederlandse Filmacademie werkte hij aan projecten over de hele wereld. Zijn werk is te zien geweest op prestigieuze festivals, waaronder Camerimage, San Sebastian, en IDFA. Met films zoals La Última Primavera, die geselecteerd werd voor het Cannes Film Festival, heeft Jeroen zijn reputatie als visueel verhalenverteller verder versterkt.
-
Casper van Oort is een veelzijdige cinematograaf, met een breed scala aan werk in (korte) fictiefilms, commercials, documentaires en videoclips. Na zijn studie aan de Nederlandse Filmacademie heeft hij snel erkenning gekregen voor zijn visuele vertelstijl. Zo ontving hij de IMAGO International Award for Best Student Cinematography voor zijn werk aan de korte film Sisters. Zijn werk heeft altijd een maatschappelijke component: thema's als geestelijke gezondheid en zijn wie je wilt zijn zijn zie je terug in veel van zijn werk.
-
Pauline Skoreng is een Nederlandse cinematograaf die bekendstaat om haar werk in zowel fictie- als experimentele films. Ze heeft onder andere gewerkt aan de kortfilm Over een Pastoor op Regenlaarzen (2022). Haar sfeer is fijngevoelig, poetisch en eigentijds te noemen.
-
Tim Marsman is een ervaren geluidstechnicus en mixer uit Nederland. Hij heeft gewerkt aan verschillende projecten, variërend van speelfilms tot korte films. Een van zijn bekendste werken is The Last Waves of Eugène (2022), waarvoor hij de geluidstechniek verzorgde en de soundmix deed. Het werk werd geprezen op festivals zoals het Nederlands Film Festival en het Cairo International Film Festival. Tim is bekend om zijn aandacht voor detail en zijn vermogen om de emotie van een film te versterken door middel van geluid.
-
Corinne Zwarter, afgestudeerd aan Media & Cultuur wetenschapper, is een copywriter en contentstrateeg die impactvolle teksten schrijft voor bedrijven die zich richten op duurzaamheid en maatschappelijke verandering. Ze specialiseert zich in het creëren van sterke merkverhalen die authentieke verbindingen maken met het publiek en de missie van een organisatie versterkt
-
Nikki studeerde Media en cultuur aan de UvA en Visual Ethnography aan Universiteit Leiden. Ze is een Nederlandse podcastmaker, bekend van Hoe Oké is Reality TV?, waarin ze de ethische grenzen van realityshows onderzoekt. Daarnaast maakte ze de podcast Amsterdam Atlantis, over de dreiging van zeespiegelstijging en overstromingen in Amsterdam. Hiermee viel ze in de prijzen bij de NTR Podcastprijs van 2024. Haar werk wordt geprezen om het aansnijden van belangrijke maatschappelijke thema's op een toegankelijke manier.